"OSTATNI DZIEŃ LATA"

Po sukcesie pierwszej edycji zapraszamy na „Krótką historię polskiego kina część II.: twórcy osobni”.

Kontynuacja przeglądu zawiera wybitne dzieła stworzone przez twórców, którzy nie wpisywali się w wiodące nurty, często stronili od grup twórczych czy formacji artystycznych. Byli swoistymi wolnymi elektronami, których filmy posiadały pewien osobisty sznyt. Były nie do pomylenia z dziełami kogokolwiek innego, autorskie, osobne. Tacy twórcy i twórczynie, często działający na marginesie i podążający własnymi ścieżkami, po latach zyskiwali status wizjonerów. I faktycznie pchali polskie kino na nowe, niezbadane ścieżki. Ich filmy, mimo, że często nie dające się prosto zaszufladkować, nieoczywiste i zaskakujące, nadal olśniewają świeżością formy i prawdziwie autorskim wymiarem. W przeglądzie znalazły się zarówno odważne eksperymenty formalne jak i nieoczywiste filmy gatunkowe. Dzieła kultowe i zapomniane arcydzieła. Ale przede wszystkim filmy, które, także dzięki wspaniałej cyfrowej rekonstrukcji, nadają się idealnie do ponownego odkrycia w kinach.

Tytuły:
1. LUTY - Ostatni dzień lata, reż. Tadeusz Konwicki 1958

2. MARZEC - Nóż w wodzie, reż. Roman Polański 1962

3. KWIECIEŃ - Ręce do góry, reż. Jerzy Skolimowski 1967

4. MAJ - Słońce wschodzi raz na dzień, reż. Henryk Kluba 1967

5. CZERWIEC - Trzecia część nocy, reż. Andrzej Żuławski 1971

6. LIPIEC - Na wylot, reż. Grzegorz Królikiewicz, 1972

7. SIERPIEŃ - Rejs, reż. Marek Piwowski, 1970

                  8. WRZESIEŃ - Konopielka, reż. Witold Leszczyński 1982

9. PAŹDZIERNIK - Krzyk, reż. Barbara Sass 1983

10. LISTOPAD - O-bi O-ba. Koniec cywilizacji, reż. Piotr Szulkin 1984

 

"Ostatni dzień lata"
reż. Tadeusz Konwicki, 1958
czas trwania: 59’

Data: 26 luty 2024 r.,
godz.: 18:30,
bilety kupisz w kasie kina lub on-line TUTAJ

Opis:
Ona i on spotykają się na nadmorskiej plaży. Historia, której nie da się opowiedzieć, bo cała jest nastrojem zapisanym w ruchomych obrazach. Pierwszy polski film nowofalowy, jeden z najniezwyklejszych debiutów w historii polskiego kina.

Organizator przeglądu: Stowarzyszenie Kin Studyjnych

Kurator przeglądu: Tomasz Kolankiewicz

Partnerzy: WFDiF, DI Factory

Przegląd współfinansowany ze środków Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej